Hoofdpijn en Migraine

Hoofdpijn is ontzettend veel voorkomend en kan verscheidene oorzaken hebben. Gelukkig kan chiropractie in veel gevallen verlichting bieden! We zien veel verschillende types hoofdpijn, sommige van de meest voorkomende zijn:

• Migraine:

Dit type hoofdpijn wordt vaak (maar niet altijd) beschreven als: eenzijdig, heftig, kloppend en kan uren tot dagen aanhouden. Dit gaat vaak samen met misselijkheid, gevoeligheid voor licht en duizeligheid.

De medische wereld heeft tot nog toe niet één duidelijke oorzaak gevonden voor migraines, maar sommige oorzaken die zijn gevonden zijn: Hormonaal, Dieet, Stress en Nekproblemen.

Uw chiropractor kan helpen met het identificeren wat bijdraagt aan uw migraine en u hierover adviseren. Er zijn ook studies die aangeven dat chiropractische behandeling van bovenste halswervels een postieve invloed kan hebben op migraines.

• Spanningshoofdpijn:

Dit type hoofdpijn komt vaak opzetten aan het einde van de dag of week en kan voelen als een strakke band rondom het hoofd. Vaak is dit type hoofdpijn gerelateerd aan stress, slechte houding en te hoge spierspanning in de nek. Een chiropractor is uitstekend gekwalificeerd om deze factoren te verbeteren en de hoofdpijn te verminderen.

• Cervicogene hoofdpijn:

Dit betekent dat de hoofdpijn het gevolg is van een specifiek probleem met uw nek. Uw chiropractor kan diagnosticeren wat precies de hoofdpijn veroorzaakt en in veel gevallen verlichting bieden. Als uw hoofdpijn niet door chiropractie kan worden geholpen zal u worden doorverwezen, zodat u zo snel mogelijk de zorg krijgt die u nodig hebt.