Nekpijn

Nekpijn is een veel voorkomend probleem en kan zorgwekkend zijn voor sommigen, maar gelukkig kan chiropractie helpen!

Er zijn veel verschillende soorten nekpijn waarvoor mensen bij ons komen, waarvan de meeste in één van de volgende categorieën vallen:

• Acute Nekpijn

Ook wel Torticollis genoemd, dit type nekpijn kan beginnen met ‘s ochtends wakker worden of door een plotselinge beweging. De nek voelt erg stijf en bewegen is erg pijnlijk. Soms zit de nek zelfs vast in een bepaalde positie. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van gewrichten die op slot zitten en spierspasme, waarvoor chiropractie zeer effectief is. Als u hier last van heeft, kunnen we u meestal inplannen voor een behandeling op zeer korte termijn, om u zo snel mogelijk weer de oude te krijgen!

• Chronische Nekpijn:

Dit betekent dat de nekpijn al langere tijd aanwezig is. Soms is het geleidelijk ontstaan door werkhouding, of zonder aanwijsbare reden; soms is het het gevolg van een blessure zoals een whiplash in het verleden, die niet volledig is hersteld. In beide gevallen kan chiropractie helpen bij het achterhalen van de oorzaak van het probleem en dit corrigeren.

• Whiplash:

Als u een ongeluk heeft gehad met als gevolg dat uw nek pijn doet, kan het zijn dat u last heeft van een whiplash. Dit wordt niet alleen veroorzaakt door auto-ongelukken, maar kan ook het gevolg zijn van sportblessures, zoals rugby, duiken of paardrijden. Uw chiropractor is perfect geplaatst om een diagnose te stellen voor uw nek pijn en kan inschatten of Röntgenfoto’s gemaakt moeten worden. Als uw diagnose is gesteld is chiropractie een veilige en effectieve behandelmethode om uw nek weer normaal te laten functioneren.

• Cervicale Radiculopathie:

Ook wel bekend als een Zenuwbeknelling of Nek hernia. Dit betekent dat er een zenuw in uw nek bekneld is, en dit uit zich vaak in pijn die uitstraalt naar de arm, wat gepaard kan gaan met een tintelend of brandend gevoel. Een gevoel van doofheid of spierzwakte is ook mogelijk. Chiropractors zijn in staat te achterhalen welke zenuw bekneld is, wat de beknelling veroorzaakt en hoe dit op te lossen. Chiropractische behandeling kan de druk op de zenuw verminderen, waardoor deze op natuurlijke wijze kan genezen.